مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری و پیشینه تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه

  • مرکز دانلود فایل نگارا | مبانی نظری و پیشینه تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه

    دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته بیمه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رتبه بندی در صنعت بیمه

    مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه: 
    در این بخش به بررسی رتبه بندی شرکت های بیمه می پردازیم که حاوی مباحث ذیل می باشد:
    بعد از تعریف رتبه بندی، تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی، ضرورت، اهداف، مزایا، محدودیت ها و متدولوژی رتبه بندی شرکت های بیمه و در ادامه طبقات روش شناسی و مهم ترین فاکتورهای مؤثر در تعیین نوع متدولوژی رتبه بندی عنوان می گردد.

    2-5-1- مقدمه:
    موضوع رتبه بندی بنگاههای اقتصادی کشور و تأثیر آن بر قدرت مانور شرکت های مورد رتبه بندی در سطح بازارهای داخلی و بین المللی بسیار حائز اهمیّت است و بی گمان، اهمیّت و ضرورت آن برای فعالان و برنامه ریزان اقتصادی کشور کاملاً مشخص است. اما اهمیّت هر نوع رتبه بندی تا حدود زیادی بستگی به میزان تخصص و تجربه و توانایی و اختیارات مؤسسات متصدی رتبه بندی دارد. با توجه به اینکه مؤسسات رتبه بندی بین المللی به دلایل ی رغبتی به ارزیابی و رتبه بندی بنگاههای اقتصادی ایران ندارند، لذا در این زمینه باید به توانمندی های سازمان ها و مؤسسات داخلی اکتفا کرد (یاری، 1389، ص 34).

    2-5-2- تعریف رتبه بندی:
    –    رتبه بندی؛ ارزیابی و قضاوتی است که شخص ثالث یا یک سازمان مستقل و غیر ذینفع درباره اعتبار یک شرکت به عمل می آورد. 
    –    رتبه بندی؛ سنجش یک موضوع با موضوعات مشابه به منظور تعیین و برتری آن نسبت به دیگران، این سنجش می تواند نسبت به وضعیت مالی یا اعتباری یک فرد یا یک موسسه باشد. رتبه بندی عبارتست از؛ تنظیم اشیاء یا افراد بر مبنای یک ویژگی معین یا مجموعه از اختصاصات آنها (عزیزی نقش، 1390). 

    2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه:
    منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه، ارزیابی پیچیده از شرایط و وضعیت مالی و غیر مالی شرکت بیمه است، که توسط متخصصین مستقل انجام می شود و به عنوان یکی از عناصر اصلی رقابت غیر قیمتی در بازار تلقی می شود. به بیان ساده؛ با رتبه بندی، موقعیت و وضعیت فعلی و آتی شرکت بیمه از ابعاد مختلف به ویژه ابعاد مالی روشن می شود. یا به عبارتی، رتبه بندی رویدادی جهت شفافیت موقعیت و وضعیت مؤسسه بیمه در بازار عمل می کند (میرزائی و صفری، 1388، ص 16).

    2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی:
     مفهوم رتبه‌بندی با رده‌بندی بسیار متفاوت است. در رتبه‌بندی پدیده مورد بررسی با مقیاسی مستقل مورد محک قرار می‌گیرد، ولی در رده‌بندی پدیده مورد بررسی با هم مقایسه می‌شوند. فرض کنید شرکت‌های بیمه دانشجویان یک کلاس هستند. در آخر دوره تحصیلی بر اساس معیارهای مختلف که همان امتحانات پایان ترم می باشد، شاگردان قبول، مشروط یا مردود می شوند. قبولی یا مردودی دانشجویان با توجه به نتایج حاصل از معیارهای از قبل تعریف شده که همان امتحانات و دروس می باشد، تعیین می‌شود. در این مثال دو نکته قابل توجه می باشد؛ اولاً معیارهای قبولی یا مردودی مستقل از نتایج به‌دست آمده از دانشجویان است و در آغاز شروع تحصیل معین می باشد؛ ثانیاً معیارهای رتبه‌بندی، فارغ از نتایج به دست آمده تغییر نمی‌کنند. حال یک کنکور را در نظر بگیریم که قرار است از بین ده‌هزار نفر شرکت‌کننده، هزار نفر جذب شوند. در این جا مفهوم رده‌بندی مصداق دارد که کلیه افراد، صرف نظر از نمرات آنها از بالاترین نمره تا نفر هزارم به‌عنوان قبولی اعلام می‌شوند. 

    رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه نیز اینگونه بررسی می‌شود که کدام شرکت با توجه به ساختار سرمایه، مدیریت ریسک بر منابع خود و مجموع ریسک‌هایی که قبول کرده، توانايی پذیرفتن ریسک‌های جدید یا قبول تعهدات جدید را دارد و کدامیک به‌ صورت مشروط می‌توانند و کدامیک حق قبول ریسک اضافه‌تر را ندارند (rahimaher@yahoo.com).

    فهرست مطالب
    2-5- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه
    2-5-1- مقدمه
    2-5-2- تعریف رتبه بندی
    2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه
    2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی
    2-5-5- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران
    2-5-6- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه
    2-5-7- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه
    2-5-8- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران
    2-5-9- مشكلات اجرايي رتبه بندي مؤسسات بیمه در ايران
    2-5-10- متدولوژي (روش شناسی) رتبه بندي شركت هاي بيمه
    2-5-11- طبقات روش شناسي رتبه بندي
    2-5-12- مهم ترين فاكتور هاي مؤثر در تعيين نوع متدولوژي رتبه بندي

    2-6- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد 
    2-6-1- جمع بندی ادبیات تحقیق
    2-7- مدل پیشنهادی تحقیق
    2-7-1- مدل کلان (مفهومی)
    2-7-2- مدل خرد (عملیاتی)

    منابع

    توضیحات:
    فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

    منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

    نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

    تولید شده انحصاری در:گاه ساز فایلینا

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)

 


اخبار سایت بلگ بیست رتبه ,بندی ,بیمه ,شرکت ,صنعت ,نظری ,رتبه بندی ,صنعت بیمه ,مبانی نظری ,بندی شرکت ,تحقیق رتبه ,بندی بنگاههای اقتصادی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ibilityli Shop ♔SHARGHDRAMA♔ بیمه فیل مووی فلزیاب | طلایاب | معدن یاب | گنج یاب | زیرخاکی | عتیقه یک استکان چای داغ